Thursday, September 25, 2014

Ku yang dulu, bukanlah yang sekarang

Alhamdulillah, setelah sekian lama meminta, akhirnya Allah temukan aku dengan dia. Sejak berhenti keje sebagai part time lecturer di Melaka, inilah doa ku tak putus2. Allah perkenankan.

Sejak dengan dia, aku banyak sangat berubah. Dulunya malu, dulunya tak reti, dulunya d kepulauan alasan, dulunya serba tak kena, dulunya tak cukup masa. 

Ku kini berubah 360 darjah. 

Dulu masa bujang selalu tak sempat, dah kahwin apatah lagikan, ni dah ada anak pulak, tapi dengan dia, semuanya ku sempat. Dah pandai urus masa. Dah pandai plan setiap malam untuk apa kerja yang akan di lakukan esok.

Dulu malu, setiap kali jumpa orang, nak citer pasal dia, ku malu. Takut orang tak nak dengar, nak bagi gambar dia, ku takut orang tak nak tengok, tapi sekarang, sebab dah cinta, ku rs seronok nak bercerita tentang yang di cintai. Nak jugak orang lain sama2 rasa manisnya jatuh cinta. Nak jugak bantu orang lain rasa seronok dengan cerita ku. So malu dah kurang.

Dulu tak reti, nak cakap apa pun tak reti, nak buat apa pun tak reti, nak mula dari mana pun tak reti, tapi sekarang, kerana bersama dia, aku banyak belajar, ada yang sudi membantu, ada yang sudi ambil berat, ada yang sudi menangis dan ketawa bersamaku.

Dulu kepulauan alasan ku hidup subur, aku rasa sangat2 cukup dan bersyukur dengan apa yang ada. Tapi bila dengan dia, dia ajar aku berapa banyak sepatutnya aku perlu beri pada mak abah, berapa ramai adik2 yang perlu aku bantu, berapa ramai orang islam yang perlu d bangkitkan. Kini, kepulauan alasanku sikit2 tenggelam. Aku dah mula nak membantu ramaaaaaiiii orang. Duit kini jadi yang ke dua, yang utama adalah ingin memberi, terutama pada diri sendiri, pada yang tersayang, pada saudara2 ku.

Kini aku seorang yang baru, dari asalnya agama sebagai sampingan, sekarang Alhamdulillah berubah. Ku kini lebih pentingkan memberi daripada menerima.

Selain dapat pertambahan saudara, aku juga punya mak, nenek, onyang dan keatas yang sangat2 sentiasa membantu ku.

Alhamdulillah, ku kini punya income sendiri, banyak atau sikit, aku yang tentukan. Kerajinan juga izin dari allah yang menentukan pendapatan bulanan ku. Yang seronoknya, ianya pernah mencecah 4 angka.

Terima kasih Allah sebab temukan aku dengan Shaklee. Business ini banyak merubah hidupku.

Jika teringin nak ubah hidup seperti saya..
Hubungi saya ye..
Nanti saya ajar step by step..

Siti Fabillah Mohd Yunos
0196624455

2 comments: