Sunday, February 15, 2015

Simpanan Terbaik Untuk Anak-Anak

Assalamualaikum w.b.t. para pengunjung blog bahagia itu pilihanku..



Sememangnya sejak jadi ibu ni, asyik duk pikir je nak buat simpanan terbaik untuk anak. Sejak anak lahir lagi kan. Ada tu jenis yang terlebih excited, dari dalam perut dah pikir nak buat saving untuk anak-anak. Nak pilih medical insurance yang ada simpanan siap sume kan.

Kitorang adik beradik memang mak bukak kan akaun tabung haji sorang satu. Siap mak abah potong gaji lagi masuk akaun kitorang.

So, bila dah ada anak ni, saya pun mula la terpikir-pikir saving untuk Ahnaf anak bertuah ni. Bila dah short listed, tinggal la tiga ni. Antara ASB, SSPN dan tabung haji. ASB katanya dividend tinggi. SSPN boleh untuk pendidikan. Tabung haji pulak dividend boleh tahan, siap ada zakat, siap boleh kalau nak daftar haji. Ha? Ada yang tak tau kan. Anak kecik kita yang dah ada akaun tabung haji, dah boleh di daftarkan untuk pergi haji tau. Tak de la diorg g haji bila dah tua nanti kan. Sebab maknya yang dah tua baru nak daftar, bakal umur 60++ la baru dapat gi haji. Semoga Allah menjemput kami. Amin.

Di sebab kan tabung haji terbaik, jadi kami suami isteri memilih tabung haji sebagai simpanan pertama Ahnaf. Duit lahir dan duit raya sume kami masukkan kat akaun tabung haji Ahnaf.

2015 pun menjelma. Memandangkan mata wang Malaysia yang semakin merundum, harga barang jadi naik melambung. Jadi, sebagai ibu yang ada pengetahuan pasal pelaburan dan matawang ni (kata orang akaun kan), saya rasa rugi sangat kalau simpan duit. Yes perlu ada simpanan duit, tapi bukan 100%. (dont put all eggs in one basket). Chewah, speaking london gitu. Tapi tu memang cogan kata orang-orang yang selalu masuk pelaburan ni tau.

Betul la. Tak tipu.

Kaji punya kaji, kami memilih untuk bahagi dua simpanan Ahnaf. Duit pun ye, dan setengah lagi kami buat sesuatu.

Jeng..jeng..jeng..

Setengah lagi bahagian tu kami beli emas. No..no..no.. Jangan salah paham ye. Bukan emas tu perhiasan ibunya hokey, tapi emas gold bar. Itu yang kami pilih. Dan sekarang, setiap bulan saya akan pastikan saya simpan emas sekurang-kurangnya 1g setip bulan.


Simpan kat mana tu rahsia. nanti klo saya bagitau, korang rompak plak kan. Kihkih..

Berminat boleh hubungi saya, sebab dek kerana teruja dengan emas, En husband sekarang dah jadi ahli. Dapat la beli emas dengan harga murah. Yeay! Yang terkini, saya pun dah daftar. Siap jadi stokis terus.

Dan seriusly, niat nak menyimpan sekarang dah jadi pendapatan tambahan pulak. Tak pasal-pasal dapat duit tambahan. Jadinya duit beli emas setiap bulan tu hasil dari simpanan emas ni tau. Tak usik duit gaji. Ha.. Kau ada?

Kalau nak ada macam kami, meh pm ke, wasap ke..kot teruja sangat, nak call pun boleh tau. Kita sembang blink blink gitu. Dah kata emas ye dak.



Ingin menambah pendapatan dengan EMAS?

Ingin jadikan EMAS sebagai simpanan?



Hubungi kami..

Stokis EMAS Powergold
Siti Fabillah Mohd Yunos
019-6624455
Syamairagoldlegacy@yahoo.com.my
www.facebook.com/syamairagoldlegacy

1 comment:

  1. Wassap 016-737 2774 nak tau mcm mne tmbh pendapatan dgn emas? Boleh share...

    ReplyDelete