Thursday, March 17, 2016

Kandungan Susu Mummylicious

Assalamualaikum..

Semoga pengunjung blog cik ebby sihat sentiasa hendaknya dan sentiasa diayungi dengan rahmat Allah s.w.t.

Hari ni cik ebby nak cerita tentang kandungan susu kambing Mummylicious. Susu yang kami seisi keluarga minum, terutamanya Abang Ahnaf la. Semestinya kita kene tau kandungan setiap makanan atau minuman sebelum beri pada anak kita kan. Sebagai ibu & abah, mesti la kami nak kan yang terbaik untuk anak-anak kami.

Jom kita tengok kandungan susu Mummylicious yang sangat di gemari oleh Abang Ahnaf ni.



Susu kambing

Dah nama nya pun Susu kambing Mummylicious kan, mesti la kandungannya susu kambing. Kalau tak, tak kambing la nama dia. Susu kambing kaya dengan khasiat dari sumber protein, vitamin A, vitamin B1, vitamin D, riboflavin, choline dan inositol yang membantu menyembuhkan lika, mengukuhkan tulang dan otot dan menggalakkan pertumbuhansemula sel dalam tubuh serta memelihara sistem imunisasi bagi mencegah jangkitan penyakit.

Selain itu, susu kambing berupaya menyingkirkan toksid dalam badan serta melancarkan sistem penghadaman dan pencernaan. Susu kambing juga membantu proses tumbesaran dan perkembangan mental di samping mengukuhkan tulang dan oto, menstabilkan tahap kolesterol serta memelihara sistem saraf



Krimer bukan tenusu

Krimer bukan tenusu ini terhasil daripada lemak sayuran dan mengandungi sirap glukos yang memberikan sedikit rasa manis. Ia bebas laktosa dan sesuai untuk mereka yang alah terhadap bahan tenusu. Krimer bukan tenusu mempunyai jangka hayat yang lebih lama di samping mampu menstabilkan rasa dan haba minuman.




Kurma 

Siapa yang tak tahu kebaikan kurma kan. Sangat banyak kebaikannya. Kurma kaya dengan kebaikan untuk memelihara kesihatan tubuh. Selain mempunyai kandungan potassium yang tinggi, serat dan mangan yang berupaya memelihara sistem saraf dan jantung, kurma juga mengandungi vitamin B6 yang berupaya menggalakkan penghantaran oksigen ke bahagian organ dalam tubuh termasuk otak secara tidak langsung membantu meningkatkan tahap tenaga dan daya tumpuan, meningkatkan daya ingatan dan membantu meredakan tekanan.



Kismis

Kismis merupakan buah anggur yang telah dikeringkan yang kaya dengan khasiat sumber kalsium, zat besi, kalium, vitamin C, vitamin B6 dan folat yang berupaya emmelihara sistem saraf, membina tulang dan gigi yang sihat, menstabilkan tekanan darah serta membantu pembentukan kolagen di dalam tubuh. Selain membantu menjana penyerapan zat besi ke dalam badan, kismis turut mampu membantu meningkatkan tahap tenaga fizikal di samping membentuk sel darah merah yang amat penting bagi peredaran darah ke seluruh tubuh termasuk bahagian otak secara tidak langsung meransang daya ingatan dan tumpuan.




Delima

Delima mengandungi anthocyanin dan tannin hidrolisis yang merupakan agen antioksida yang berfungsi menyingkirkan toksin daripada tubuh badan seterusnya membantu mencegah kerosakan sel. Delima juga bertindak sebagai agen anti penuaan dan serangan kanser. Buah delima menggalakkan pertumbuhan sel-sel kukit yang sihat, berupaya memelihara kesihatan jantung, melancarkan sistem pencernaan serta meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan.



Habbatussauda'

Habbatussauda' juga dikenali sebagai jintan hitam sarat dengan khasiat dari sumber asid lemak Omega 3 dan 6 yang membekalkan nutrisi yang penting bagi otak untuk meningkatkan kecerdasan dan daya ingatan. Selain itu, Habbatussauda' tinggi kandungan antioksida ini berupaya memperbaiki struktur kulit serta meneutralkan radikal bebas sekaligus membantu mencegah kerosakan sel dan melambatkan proses penuaan. Ia turut perupaya menngkatkan tahap tenaga dan kecergasan, melancarkan peredaran darah, mencegah kerosakan sel, mengatasi masalah pernafasan serta membantu meningkatkan daya ketahanan tubuh untuk melawan serangan penyakit.




Buah tin

Buah tin atau nama lainnya buah ara. Ia kaya dengan serat, kalsium, omega 3, pmega 6 dan kalium yang mampu menstabilkan tekanan darah, mencegah serangan jantung koroner, mengurangkan kolesterol di samping memelihara kesihatan kulit dan meningkatkan daya ketahanan tubuh bagi mencegah serangan penyakit.


Buah zaitun

Minya zaitun kaya dengan asid lemak tak tepu yang berupaya mengurangkan risiko serangan jantung, penyakit kardiovaskular, tekanan darah tinggi, strok dan radang. Ia juga bersifat antioksida bagi membantu menyingkirkan toksid daripada tubuh dan membantu mencegah kerosakan sel di samping menstabilkan tahap kolesterol. Minyak yang di ekstrak daripada buah zaitun ini juga berupaya memelihara kecantikan kulit dan kesihatan rambut serta mengurangkan risiko serangan kanser.



Madu

Madu adalah bekalan manisan yang dihasilkan oleh lebah menggunakan nectar bunga dan terdiri daripada glukosa dan fruktosa yang berupaya membekalkan tenaga kepada tubuh badan. Ia mengandungi vitamin B kompleks, magnesium, fosforus, mangan dan potassium yang berperanan memelihara kesihatan tulang dan gigi selain meningkatkan tahap metabolisme, menggalakkan fungsi otak dan sistem saraf, serta menstabilkan tekanan darah. Selain berupaya meningkatkan sistem imunisasi yang berperanan mencegah penyakit, madu juga bertindak sebagai agen antioksida dan antiradang di samping membantu menggalakkan proses pemulihan luka dan memelihara kesihatan kulit.



Za'faran

Nama lainnya adalah saffron yang kaya dengan karbohidrat, vitamin B1 dan B2 yang berfungsi melancarkan proses penghadaman, menstabilkan tekanan darah dan mengatasi masalah sindrom pra-haid dan kitaran haid yang tidak menentu di samping membantu menggalakkan keupayaan mental, mengatasi masalah kulit yang berjerawat, kering dan kusam serta menigkatkan kehalusan dan kecerahan kulit. Bunga ini juga bersifat anti oksida.



Manna

Manna juga dikenali sebagai gam akasia atau gam arab. Manna kaya dengan serat dan membantu mengurangkan kolesterol selain berfungsi untuk membantu dalam menyerap nutrien dan menigkatkan sistem imun dengan sifatnya sebagai bahan prebiotik. Di samping itu, ia turut berupaya mengatasi masalah kulit yang tidak anjal dan membantu cirit-birit dan perut kembung.

Banyak betul khasiat yang terkandung dalam susu kambing Mummylicious ni.


Nak dapatkan susu kambing Mummylicious boleh hubungi 

Mini stokis Mummylicious
Siti fabillah mohd yunos
0196624455
COD Area seremban, sikamat, seremban 2, rasah dan kawasan sekitarnya
Poslaju seluruh Malaysia





No comments:

Post a Comment